2011. július 16., szombat

Sonkás-kukoricás pizza

Pizzaaaaa!! Az egyik kedvenc ételem, szerintem el tudnék rajta élni életem végéig. Főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy a feltétek variálásának lehetősége szinte végtelen. Mostanában a tejfölös alapúakért vagyok oda, de megörökítenem még nem sikerült őket, ezért azt a receptet teszem közzé, amelynek segítségével elkészítettem életem első pizzáját.


Hozzávalók (4 darab 28 cm-es pizzához, vagy 8 darab minipizzához):

Pizzatészta:

50 dkg finomliszt
3 dl langyos víz
3 dkg friss élesztő
3 ek. olaj
1 ek. só

Feltét:

fél tubus pizzakrém
4-5 ek. ketchup
15 dkg sonka
1 doboz csemegekukorica
15 dkg trappista sajt


Elkészítés:

  1. A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, majd a langyos vízben felfuttatott élesztőt (ez annyit jelent, hogy a 3 dl langyos vízbe belemorzsoljuk a friss élesztőt,hozzáadunk 1 ek. lisztet és egy csipet cukrot, összekeverjük, és megvárjuk míg az élesztős víz tetején hab képződik)
  2. A tésztához hozzáadjuk az olajat is, és az egészet jól összedolgozzuk.
  3. A tálat beborítjuk konyharuhával, és a tésztát 1-2 órán keresztül langyos helyen kelesztjük.
  4. Ha letelt a kelesztési idő, a tésztát igény szerint 4 vagy 8 részre osztjuk,olajos kezünkkel vékony lapokká alakítgatjuk, majd kiolajozott tepsibe helyezzük.
  5. Megkenjük a ketchuppal összekevert pizzakrémmel, rászórjuk az előzőleg felcsíkozott sonkát, kukoricát hintünk rá, és vastagon beborítjuk reszelt sajttal.
  6. Előmelegített, kb 200 fokos sütőben 15-20 perc alatt ropogósra sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése