2011. július 16., szombat

Fahéjas churros

Életemben először Hollandiában ettem Churrost, úgy 3 éve. Egy piac melletti bódéban árulták az egész környéket beillatozó fahéjas rudacskákat. Ott és akkor fogalmam sem volt, hogy mit eszem,és bár nagyon ízlett, másnapra már meg is feledkeztem erről az élményről. Pár hónapja viszont teljesen véletlenül akadtam rá erre a roppant egyszerű receptre itt: Fahéjas Churros.
Nagyon egyszerű édességről van szó, csupán olyan alapvető hozzávalók szükségesek az elkészítéséhez, mint liszt, víz, olaj, cukor és persze fahéj. :)


Hozzávalók ( 4 fő részére):

30 dkg liszt
3-3,5 dl víz
0,5 dl olaj
porcukor
fahéj
olaj a sütéshez


Elkészítés:

  1. A vizet és az olajat összekeverjük, majd az egészet felforraljuk.
  2. Hozzáöntjük a lisztet, és fakanállal jól összekeverjük. A kapott masszát nyomózsákba töltjük, és 5-6 cm-s rudakat nyomunk belőlük, lehetőleg sütőpapírra.
  3. Egy serpenyőben olajat melegítünk, és ha elérte a megfelelő hőmérsékletet, a rudacskákat aranybarnára sütjük benne.
  4. A kész churrost fahéjas porcukorban meghempergetjük, majd azonnal tálaljuk.


Megjegyzés:

Nyomózsák híján legutóbb kivágott sarkú nylonzacskóval próbáltam ügyeskedni, azt hiszem nem sikerült olyan rémesen (fenti kép)

2 megjegyzés:

  1. Szia Angi!

    Sok örömet kívánok a "blogolásban", ügyes vagy!
    Jók a receptek is, érthető, és könnyen követhető!
    Majd beszámolok az eredményről, ha kipróbáltam :)
    Zita

    VálaszTörlés
  2. Szia Zita!

    Köszi a jókívánságot és a dícséretet is!:)
    A kipróbáláshoz pedig sok sikert;)
    Angi

    VálaszTörlés