2011. július 23., szombat

Brownie

Tömény, ragacsos, csupa csoki sütemény. Egyik nagy kedvencem. A recept Nigellától származik.


Hozzávalók:

19 dkg vaj (végszükség esetén margarin)
2 tábla étcsokoládé
3 db tojás
25 dkg cukor
12 dkg liszt
1 kk. só

Elkészítés:

  1. Elsőként a sütőt előmelegítjük 180 fokra, majd egy kisebb méretű tepsit kibélelünk sütőpapírral.
  2. A csokit tördeljük kockára, majd a kisebb darabokra vagdosott vajjal együtt tegyük vízfüdőre, és olvasszuk őket össze. Ha ez megtörtént, hagyjuk kihűlni.
  3. A tojásokat a cukorral robotgép segítségével keverjük habosra, majd öntsük bele az időközben kihűlt vajas-csokis masszába, jól keverjük össze.
  4. A lisztet adjuk hozzá apránként a csokis tésztához, majd keverjük bele a pici sót is.
  5. A kész masszát az előzőleg sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, és 25-30 perc alatt készre sütjük.


Megjegyzés:
  • A brownie szerintem akkor igazán jó, ha a belseje nem sül meg teljesen, hanem kicsit krémes marad.
  • A képen látható sütinél sajnos megfeledkeztem az időről, és picit túlsütöttem, így nem lett a belseje olyan lágy, de így is nagyon finom.
  • Végszükség esetén készítettem már browniet tortabevonóval is, így is finom lett, de össze sem hasonlítható egy jobb minőségű csoki használatával készült süteménnyel.(pl Szerencsi Étcsokoládé)
  • Aki szeretne, tehet a tésztába diót, mogyorót is, ezekből kb 15 dkg-t érdemes használni.
  • Én a képen szereplő brownie tetejét tejszínhabbal és nutellával díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése