2011. augusztus 8., hétfő

Kenyérlángos - Töki pompos - Langalló

Abszolút kedvenc, talán jobban szeretem, mint a pizzát. Könnyű elkészíteni, egyszerre sok ember jól lakik belőle, és óó de finom. Nagyon.



Hozzávalók:

Tésztához:

50 dkg liszt
2 közepes méretű burgonya
2,5 dl langyos víz
3 dkg élesztő
pici cukor

Feltét:

3 dl tejföl
3 nagy fej lilahagyma
30 dkg húsos szalonna
25 dkg reszelt sajt


Elkészítés:

  1. A krumplit meghámozzuk, felkockázzuk, és sós vízben puhára főzzük.
  2. A vizet langyosra melegítjük, hozzáadunk pici cukrot, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Elkeverjük, és várunk, hogy "felfusson" az élesztő. (ha a víz tetején hab képződik, rendben vagyunk)
  3. A lisztet egy tálba szórjuk, hozzáöntjük az élesztős vizet, és az előzőleg leszűrt, összetört krumplit.
  4. Jól összedolgozzuk, majd a tésztát 1-1,5 órán keresztül kelni hagyjuk.
  5. A megkelt tésztát két részre osztjuk, kinyújtjuk, majd tepsibe fektetjük (idő hiányában én csak bele szoktam nyomkodni a tepsibe a tésztát), villával megszurkáljuk,és 180 fokos sütőben 10 perc alatt elősütjük.
  6. Mindeközben van időnk felkockázni a szalonnát, lereszelni a sajtot, és szeletekre vágni a hagymát.
  7. Ha a tészta elősült, tetejét megkenjük tejföllel, rászórjuk a szalonnát és a hagymát, majd legfelülre reszelt sajtot hintünk bőven, és a sütőbe visszatolva 15-20 perc alatt készre sütjük.


Megjegyzés:

Ha épp nagyon lusta/fáradt/éhes/időhiányos vagyok, akkor ennek a leegyszerűsített változatát készítem el, az Elzászi Flammkuchen-t. Ez annyiban tér el a kenyérlángostól, hogy tésztájába nem kell élesztő, tehát keleszteni sem kell, max 15-20percet pihentetni, de sokszor én még ezt is kihagyom. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése